Thaigryta med fisk och nudlar

Vi åt en väldigt god fiskgryta härromdagen, den var stark men god! Så jag tänkte jag skulle dela med mig av den, ifall det är någon annan som sitter på sin kammare och undrar var han eller hon ska göra med sin burk kokos mjölk.

Detta behöver du:
- 300-400 g fisk av någon sort.
-1 gul lök
-1 msk koriander
-1 msk röd eller grön currypasta
-1 burk kokosmjölk
- Nudlar eller ris.

Börja med att skala och haka löken. Fräs löken i en katsrull eller gryta med 1 msk koriander. Tillsätt den röd eller grön currypasta och 3 msk av kokosmjölken. Låt det fräsa i några minuter och tillsätt sedan resten av kokosmjölken och 1 dl vatten. Låt allt småkoka i 5 minuter. SKär under tiden fisken i lagom stora bitar, fräs den sedan ca 3 minuter i en stekpanna och krydda med salt. När fisken är klara, lägger du ner den i grytan och låter den sjuda i ca 3 minuter. Sen är den kalar att avnjutas! Vi hade dock även sparris med i våran, jag tror även att paprika och squash passar utmärkt att ha i!



titt så smarrigt det ser ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0