Äntligen blev den vit!

Så var det påskadagen och man är alldeles mätt efter allt godis och annat gott som man stoppade i sig igår!
Vilket gjorde det perfekt att jag skulle fortsätta måla på min hylla så jag fick röra mig lite och inte bara hamnade i soffan hela dagen! Idag använde jag en liten roller att måla med, väldigt smidigt!


Rollern är köpt på K-rauta och kostade 69 kr.


Ja och sen så var det bara att rolla på tills den blev vit och fin! Efter rollande och lite färg på golvet så använde jag ett sandpapper på alla kanter och hörn för att få den slitna lite gammeldagsa stilen.


Sandpapper och kloss kan man köpa i princip vilken byggvaruaffär som helst!

Och resultatet?! Tada vad tycks?!

Här i sin helhet!



och här en lite detalj på hur det blev när jag "sandpapprade" kanterna och hörnen!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

MKT fint Sofie! Så seriös du är, själv tackade jag nej till nya fina köksstolar från Karin o Nisse för att dom behövde målas om...!

2009-04-13 @ 19:26:32
Postat av: Anonym

jätte fint! vart ju jätte bra med sandpappret!

2009-04-13 @ 19:56:39
Postat av: Sofie

å tack! så bra att Ni tyckte det blev bra!Riktigt nöjd själv faktiskt! Men Cizzi ta dem och så lovar jag att komma ner och hjälpa dig måla om dem!

2009-04-13 @ 21:26:28
URL: http://homebysofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0