Nu är det vår!!

Äntligen Äntligen Äntligen är det vår ute! och nepp jag vägrar tror att mer snö kan komma eller att solen någonsin ska gå i moln! Och hur kommer det då att jag kan vara så säker på att det faktiskt är vår ut kanske ni nu undrar jo för att:
- en fågel kvittrade på vår innergård i morse när jag släppade mig upp ur sängen vid fem.
- jag frös inte i morse när jag gick från lägenheten till bilen i kjol och strumpbyxor
- jag satt inte huttrandes och stel som en pinne de första minutrerna i bilen och svor över hur kallt det var
- när jag kom hem så hade krokusarna slagit ut i rabbaten, lilla gula och vita små blommor pryder nu fint rabbaterna.
- jag plockad även en tussilago som satt i ett dike, bildbevis finns nedan!
- folk gick i solglasögon i dag, såg även en kille t-shirt men det känndes lite överdrivet!
- och sist, och det som väger tyngst att det faktiskt är vår ute, är att det var en sjukt lång kö till halvars glasstånd!
Så eftersom det nu idag blev vår så gav sig jag och min pojkvän genst ut på en promenad i solskenet när ja kom hem från jobbet och tog vägen hem genom stan eftersom jag har varit så duktig och lämna in mina skor på omklacknig, så tänkte jag passa på att hämta ut dem idag. Men tyvärr så möte vi "omklackningskillen" på vägen ut från han lilla affär, nej han tänkte inte rymma han hade helt enkelt stängt.  Men eftersom den lilla "omklackningsaffären"  ligger bredvid Åhlens här i stan så gick vi in där och spanade runt lite och då hittade jag två helt underbara hattaskar och jag var bara tvungen att ha dem! ni vet den där känslan att utan dessa blir jag lixom inte hel, ja typ...så det var bara att köpa dem! Men det är så fina, kan inte riktigt sluta attt titta på dem! Så jag hittade dem alltså på Åhlens för 225 kr för båda. Titta och se vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: karin

visst är det underbart! mer vår åt folket!

2009-04-07 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0