färg överallt...

Glad påsk på er allesammans!! så har ni fått något påskägg ännu? jag köpte godis igår som jag gjorde påskägg av till mina kompisar och så bara råkade det bli lite över som jag idag innan frukosten, japp idag är det den enda dagen på året som man får äta godis innan frukosten enligt tandfén, smaskade i mig!
Solen strålar även idag, så underbart! men istället för att vara ute i solen, vilket jag verkligen borde vara, så har jag istället äntligen målat om min bokhylla! Jag köpte den för ungefär 4 år sedan och i mina tidigare lägenheter har den passat bra, men nu när jag vill ha den i sovrummet som bara innehåller vita möbler bryter dess träfärg av på ett ganska ofint sätt! Så det var bara att dra på sig oömma kläder, plocka fram färgbunken, greppa tag i penseln och börja måla!



Så här såg den alltså ut innan. Det är bokyllan Leksvik från IKEA och kostar 1395 kr.   

Färgen som jag använde kommer från Beckers och är en vanlig vit väggfärg. Var nog med att röra runt ordentligt i färgen innan ni börjar! Min färgburk hade stått ett tag i källaren så den såg lite läskig ut först, men efter några rejäla tag så blev den jämn och vit igen! Fördelen med denna färg är att den går väldigt lätt att tvätta bort sen, både från händerna och från penseln med endast ljummet vatten! Väldigt bra eftersom man oftast får färg både här och där!



Ja och sen så var det bara att börja! Först så torkade jag av hela bokhyllan med en trasa så den blev ren och sen så var det bara att börja stryka på färgen! Efter som den var ganska mörk innan så blev det här bara det första lagret och imorgon så ska jag stryka på en gång till med färgen och sen även använda slippapper så att ja får den fina lite gammeldags känslan på den!Så om Ni vill se det slutliga resultatet så titta gärna in i morron igen!


Tada så här blev den efter att det första färglagret hade kommit på plats! Och som sagt titta gärna in imorron igen ifall ni vill se slutresultatet!!




Kommentarer
Postat av: Björn

Du har spillt lite färg på golvet.

2009-04-12 @ 19:21:29
URL: http:// (framsidan, inte någon permalänk)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0