Århundradets möbel

Måndagskväll igen, man är ju alltid så extra seg på måndagskvällar. Är det för att man inte har sovit alla timmar på helgen som man borde eller kanske för att man blir trött bara av tanken att det är fyra hiskligt tidiga mornar att gå upp kvar innan man har sovmorgon igen? kanske en kombination!
Jag har ikväll iallafall lyckats samla ihop så mycket energi att jag har gjort klart min hemtenat på kursen jag läser, en inresningskurs på distans. Hemtentan gick ut på att man skulle skriva vem som har designat olika föremål och möbler! riktigt roligt! Viste Ni att Lamino, fåtöljen nedan, som har designats av Yngve Ekström blev 1999 utsedd till århundrandets möbel, förstå vilket pris! Århundradets möbel, inte illa att lyckas skapa något sådant, någon sådant pris kanske man borde satsa på att vinna i sitt liv vettja!



Lamino



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0