Lilljul i Åby

Tänk i dag är det dagen före dopparedagen, hela hösten har gått så hiskligt snabbt. Känns som om det var nyss jag jobbade första dagen efter semestern i sommras och tänkte "detta kommer att bli en lååång höst" och så bara visp så försvann den!
Igår hade vi lilljul ute i Åby med mitt underbara kompisgäng. Det blev julbord, julklappsleken och en frågelek. Pricken över i:et var ju att det sedan började snö när vi satt där inne och mös med ljus och julklappspapper överallt runtomkring oss! Innan lilljulen åkte Björn, Emelie och jag upp till tomten, japp helt rätt vi har nu träffat den riktigt tomen! och jag kan stolt säga att han kommer från östergötland för han hade en väldigt dialekt! Tomten bor strax ovanför Villa Fridhem som ligger påvägen ut till krokek utanför Norrköping och om ni någongång har vägarna förbi i december så måste ni åka dit! Det var som att bli barn igen! Det ligger helt mitt ute i skogen med endast ljus som hänger i träden som lyser upp vägen till tomtebyn i mörkret. Väl framme kan man bland annat besöka tomtenissarnas kryka, skola, sovplatser och tomtens egna lilla stuga. Så åkt dit om ni verkligen vill få julstämning och bli lite barn på nytt!


Emelie och Björn inne i tomtenissarnas kyrka.


Julklappsleken är i full gång.


alla väntar spänt på sin tur att slå tärningarna
.


jag och en underbar söt emila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0