Shoppningpåsar

Äntligen fredagskväll, helt klart den bästa stunden i veckan! Man kommer hem från jobbet och man vet att man har en hel lång helg som kan spendera hur man vill och man får lyckorus i kroppen bara man tänker på att man har sovmorgon två dagar i rad!
Men idag känns det lite sissådär, man blir ju lite rädd när man hör om klimatmötet som hålls i Danmark och läser om alla klimatförändringar som sker runt om på vår jord. Läste nyss på aftonbladet en chatt från tidigare idag, då man hade kunnat ställa frågor till en mamma i Bolivia, det land som har drabbats värst av klimatförändringarna i sydamerika. Det har inte regnat 10 dagar och nu är det mitt i en regnperiod så då brukar det regna varje dag och glaciären på berget smälter med 1 till 1 1/2 meter per månad. Folket där lever på att odla bland annat potatis och majs som de själva lever av och säljer, men nu när det inte regnar så kan de inte försörja sig. Det måste vara så frustrerande, de har varken bilar eller maskiner som skräpar ner utan det är vi som gör så att deras hemmiljö och land håller på att förstöras. Redan nu är det ju stora klimatförändringar och tänk hur det blir i framtiden nu när Kina och Japan håller på att utvecklas. Nepp man borde engagera sig mer, mitt första steg var när jag köpta mina shoppingpåsar och nu ska jag byta alla glödlampor till lågenergilampor! Men är det någon som har något annat tips eller råd?


Tada min fina shoppingpåse! Köpte dem på Village tidigare i höstas, är mycket nöjd med den!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin påse! Annars är det väll det vanliga, åka tåg istället för bil och källsortera så mycket som möjligt om man vill vara miljömedveten.

2009-12-19 @ 09:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0