På skattjakt i källaren!

Igår var fick jossan och jag uppdraget att rensa bland alla våra gamla kartonger i källaren, det hela blev en liten resa bakåt i tiden och en skattjakt. Leksaker, gamla kramdjur och dagböcker gjorde att rensandet nog tog lite längre tid men det var jätte roligt! Vi hittade vår gamla barbiedockor och fullt med berättelser vi hade skrivit när vi var små, detta blandat med gammalt porslin, pappas gamla frimärksamling och gamla inredningssaker gjorde det hela lite till en skattjakt. Så det hela slutade med att jag åkte därifrån med lite smått och gott bland annat dessa fina saker.  


Denna fina burk är en av mina skatter från källaren.


Vi hittade dessa två fina små skålar som mormor och morfar fick när de gifte sig.


och sist men absolut inte minst fick jag ett upplägningsfat som mamma och pappa för länge
sedan fick av mormor och morfar!

Kommentarer
Postat av: Alex

vilka fina ting ni fann!!

2009-07-20 @ 11:42:11
Postat av: cecilia

Värst vad du fyndade i källaren:)Det där uppläggningsfatet är ju jättefint, varför låg det där nere??

2009-07-21 @ 11:11:11
Postat av: Sofie

japp ibland kan man göra fynd där nere! ingen aning om varför uppläggningsfatet låg där nere o skräpade, men jag är glad för det!

2009-07-22 @ 20:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0