Mumsig fiskgryta

Redan vid strax efter sju ikväll så började jag längta efter sängen och att sova, strax efter sju! Detta är illa! Så jag bestämde mig raskt för att det var dax att träna lite ikväll, har en liten sådandär träningsvideo som ja hoppar runt till här hemma i vardagsrummet. Perfekt, bara byta om och sen köra, ska försöka hålla kvar denna apositiva anda tills det är dax då ja ska byta om...
Ikväll så har vi ätigt en mycket lätt och mumsig fiskgryta, vi hade nämligen köpt en sådan påse med frysta fisktärningar och egenltigne ville jag ha tag i någon fiskgryta med saffran men så hittade vi denna på arla. se och det var riktigt god! Så laga den vettja, nyttigt, gott och lättlagat!

Det här behöver du ha:

4 port
600 g fiskfilé, t ex sej eller hoki
2 vitlöksklyftor
3 paprikor i olika färger
2 purjolökar
smör
2 dl vatten
2 dl vispgrädde
2 fiskbuljongtärningar
4 msk sweet chilisauce
1/2 tsk salt

Gör så här

Skär fisken i 3 cm stora bitar. Skala och hacka vitlöken. Kärna ur paprikorna och skär dem i bitar. Grovstrimla purjolöken. Fräs grönsakerna i smör i en stor gryta tills de är mjuka, ca 5 min. Häll i vatten och grädde. Tillsätt buljongtärningar och sweet chilisauce. Låt det koka upp. Smaksätt med salt. Lägg i fisken och låt det sjuda 3-5 min. Servera med kokt ris.


Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0