På fågelspaning runt strömen

Idag så tog Emelie och jag en promenad runt strömen och pratade om allt och ingenting, mycket mysigt! Gångvägen runt strömen är väldigt populär för männsikor men även hiskligt mycket fåglar hänger runt strömen, kanske för att det även är mycket väldigt mycket människor som matar fåglarna. Jag tänker att jag varje gång ska ta med en gamal limpbit när ja ser alla andra stå där och kasta brödsmulor, men jag glömmer det varje gång!
Idag har även jag och Björn min varit runt och tittat på lite olika villaomården här i stan, en mycket mysig liten bilfärd. Det är ju nämligen så lätt att ha lite fördomar om olika områden, så vi bestämde oss för att spana in de olika tänkta områdena för att se dem med egna ögon och japp det hjälpt verkligen. Områden jag förut helt har förkastat var faktiskt väldigt fina och skulle helt klart kunna fungera som vårt nästa bostadsområde! å så underbar tanke!


"En vit and" skreck jag ut och röck emelie i armen. "Men sofie, det är ju Kalle" var hennes svar. Han är visst en lite småkänd kille här runt strömen!


En and som stod och spanade ut över de andra.


Sist på vår färd runt strömen såg vi en svan, vädligt fin fågel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0