Vad ska jag ha i min glasburk?

hmm... ja gjorde ett långt inlägg igår med fin bild och allt och så har det inte kommit upp! Något man kan bli mycket irriterad på, men men finns väll värre saker!
Ikväll har vi haft en sådan effektiv kväll, redan vid 18.00 hade vi varit ute och gått en sväng handlat lite på stan och hunnit handla mat, kvällen känns så lång då! Sen har vi nu även hunnit laga mat, pratat med min kära far, pratat med mormor och tagit lite kort och nu sitter jag här nedsjunken i soffan. En bra onsdagskväll helt enkelt!
Vi lagade hemmagjord pizza idag, eller rättare sagt vi köpte botten och lade på sakerna själva. Men då får man alltid med en lite glasburk med tomatsås och eftersom jag är väldigt svag för små bukar, så känns det alltid lite svårt att kasta den så denna gång har jag sparat den, men frågan är nu vad ska jag ha i den? Om jag var en sådan husmor som kokade sylt dagarna i ända så skulle jag ju kunna fylla den med sylt och ge bort den, men så långt har jag inte riktigt kommit i mitt husmorstillstånd. Så någon som har en idé vad jag kan ha i den?
Jag ska göra om ett stålhjärta som jag har hängande i sovrumsfönstret och tänkte då att jag behövde en fejk slinga med gröna blad och den första affären vi gick in i hittade jag en exakt sådan slinga jag ville ha, så jag köpte 5 meter av ren gläjde! japp ibland har man tur!


Helt klart den godaste pizzan!


Vad ska jag ha i min fina lilla glasburk? det är frågan.....någon som har någon idé?


Perfekt fejk slinga!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker du kan ha lite krasse, mynta eller nån fin krydda i burken, känns så kul att laga mat med den sen.

2010-02-10 @ 20:55:46
Postat av: Frida

Du kanske kan ha lite snäckor och fina stenar i den!

2010-02-11 @ 20:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0