Tapas på La Uva

I natt har ja sovit nästan tolv timmar, galet så länge! Eller ja, förutom då alice, vår katt, kom på att hon inte ville vara vaken själv så hon antingen lekte med sin rått precis vid vår säng, skrapade under och på vår ena byrå och började äta ljudligt på en blomma vid vår säng. Men till slut så somnade hon, mycket skönt, men är ju lixom inte så glad och pigg sådär vid tre snåret på natten.

Igår var vi och testade den nya, eller den nyaste, tapas restaurangen i stan nämligen La Uva! Vi kom redan vid 18.00 och då var det halvfullt och sen vid sju så var det helt smockat med folk, mycket mysigt blir ju lite puls på stället då! Maten var hiskligt god, servicen var bra och inredningen var sisådär. Jag tyckte kanske att inredning kändes lite gammal och det kändes inte så fräscht och nytt och sen jag har väldigt svårt för sådana lampor som lös upp tavlorna på väggarna. Men maten var väldigt god iallafall!

Nu ska jag kasta mig över en beställning på ett armband jag har fått och sen ska jag försöka ta mig till en seconghandaffär här i norrpan och se om jag kan hitta något fynd!

Det var lite svårt att få ljusa bilder, men här ser ni på ett hum hur det ser ut.


Vi lyxade till det och tog varsin drinkar innan maten, smarigt!


En av rätterna vi tog var skaldjurssalladen, den rekomenderas.


Detta är potatis i aioli på hemligt recept, den var hiskligt god!


Kommentarer
Postat av: Caroline

åhh potatisen är sååå underbar!

2010-01-16 @ 15:00:56
URL: http://mineza.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det var från wedding singer:) yey!

2010-01-16 @ 15:22:28
URL: http://mineza.blogg.se/
Postat av: Fernando

Tack och välkomna igen

2010-01-17 @ 02:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0