Kladdmuffins

Fredag och idag bär det äntligen av ner mot skåne och mot mina systrar! Pappa och jag ska fara neråt och sen ska vi bara mysa och hänga runt hela helgen lång! Jag bakade muffins tidigare i veckan och så gjorde jag det igår igen, ja tänkte att det kan det vara gott att ha något att mumsa på i bilen och dels så tänkte jag att min stora syster skulle bli glad att få lite hembakade muffins! Tidigare i veckan blandade jag i lite hallon och igår så testade jag att blanda i lite hasselnötter! Båda varianterna blev mycket goda!

ingredienser:

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna. Grädda i mitten av ugnen i 10 minuter och sen har du smarriga muffins att sätta tänderna i!


hallon...


hasselnötter...


goda muffins!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Så klart jag blev glad över de supersmarriga muffinsarna! Och tack för en toppenhelg här nere, var så mysigt att ha dig o pappa här :)

Kram!

2010-06-06 @ 18:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0