Chokladbrownies

Igår till grillkvällen och till idag då tills min Faster och hennes man kom på fika så bakade jag chokladbrownies och det blev, inte för att skryta, men väldigt goda! Det bästa av allt var att det var väldigt lätta att göra, mest bara att röra ihop och så in i ugnen, smidigt som attans!

Detta behöver du:
125 g mörk choklad, 56-64 %
100 gram smör
3 dl socker
2 ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl vetemjöl
75 g mörk choklad ca 70 %
100 g valnötter, grovt hackade

Så här gör du:
Sätt först ugnen på 175 grader. Smält chokladen. Rör ihop smör och sockret i en bunke, vispa äggen separat i en annan bunke och rör sedan ner dem lite i taget i sockret och smöret. Blanda i chokladen. Sikta i kakaon, vaniljsockret och vetemjölet och rör runt. Hacka den mörka chokladen grovt och rör ner dem och valnötterna i smeten. Lägg i bakplåtspapper i en form som är ca 24x24 cm och grädda kakan i ugnen i ca. 25-30 minuter. Vänta tills den har svalnat innan du skär upp dem i bitar och njuter av den!


valnötter...


smältchoklad...



mumsiga chokladbrownies!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Tusen tack! Dessa ska jag ge mig på att baka, hoppas jag kan få dem i närheten av lika goda som dina var!!

2010-05-26 @ 13:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0